Про кафедру

Коровицький Олександр Олександрович
Коровицький Олександр Олександрович
завідувач кафедрою, професор

Спеціалізацію моделювання костюма вперше в Україні було започатковано у Львівському державному інституті прикладного та декоративного мистецтва при кафедрі художнього текстилю в 1959 р. Формуванню львівської школи моделювання костюма сприяли багаті традиції народної спадщини Західного регіону, культурне надбання Львова, наявність вищої мистецької інституції.
Школа утвердила гасло — розвиток національних традицій у сучасному костюмі, успадкування ідей засновників української моди в Галичині на початках XX ст.
Курсові й дипломні роботи студентів 1960-х років реалізують тематику повсякденного костюма за мотиками одягу народі СРСР, спецодягу, жіночого, чоловічою і дитячого святкового вбрання.
Зростання популярності відділу та напрацьований досвід стали поштовхом до заснування у 1972 р. кафедри моделювання костюма. Обов’язки її завідувача спершу виконував М. Дутка, згодом (1976 р.) — художник Володимир Черкасов. У цей час почала формуватися науково-методична і творча база підготовки фахівців для будинків моделей одягу, підприємств легкої промисловості й мистецьких осередків України; утверджувався престиж спеціальності художника-модельсра.
Протягом 1979–1988 pp. кафедру очолювала Т. Кузьмінська — досвідчений виробничник, організатор навчально-екстериментального процесу. За роки її керівництва зміцнювалася співпраця з підприємствами України, вдосконалювалися навчальні практики, формувалося творчо-стильове скерування кафедри в напрямку інтерпретації національних джерел.
У 1980-х роках робота КДК була зорієнтована па промислове моделювання, підготовку художників для підприємств різних галузей (швейні, трикотажні, шкіргалантерейні, взуттєві. В результаті у 1987 р. сформувалися три спеціалізовані відділення: художнє моделювання костюма, моделювання трикотажних виробів, художні вироби зі шкіри та інших матеріалів.
З 1988 р. кафедру очолює О. Коровицький, досвідчений художник і практик. Під його керівництвом розробляються нові підходи у роботі викладачів і студентів: їх творча співпраця сприяє створенню цікавих концептуальних артколекцій, які отримують схвалення на різних конкурсах і фестивалях. Розширюються творчі методи роботи з джерельною базою, збагачується виражальна графічна мова, шліфується індивідуальна стилістика молодих митців. Активізується участь студентів у вітчизняних, міжнародних конкурсах, фестивалях, ярмарках, виставках. В Україні цей творчий процес лише зароджувався і набирав обертів. Відповідно відбувся очевидний креативний поступ студентства.
У 2009 р. кафедра перейменована па кафедру «Дизайн костюма». Сьогодні її розвиток наближений до принципів гуманізації та глобалізації освіти, взаємопроникнення дисциплін, мобільності методик, активізації різних напрямів моделювання й орієнтації на художника-творця.
Педагоги-художники з великим практичним досвідом в галузі проектування костюма зуміли вирішити проблему впровадження нової спеціальності художника-модельєра, розробити систему спеціальних дисциплін та їх науково-методичною обґрунтування. Над підготовкою навчальних програм та методики викладання спеціальних дисциплін працювали І. Егреші, С. Заблоцька, В. Шелест, Т. Умнова.
В 1970-х роках на кафедру запрошено художників А.Топінко, М. Безпалькіна, О. Коровицького, Е. Коцюбу. Згодом до колективу приєдналися молоді викладачі 3. Тканко, С. Ярич, живописець Г Зубченко.
Художники-педагоги кафедри спрямували зусилля на творчу трансформацію народного костюма в сучасний одяг різного призначення, шукаючи при цьому його багатоваріантної художньої образності. У традиційному руслі, близькому до етнографічного зразка, з використанням народного крою, оздоблення, кольору, фахово зарекомендували себе В. Шелест, С. Заблоцька, Н. Яворська. В асоціативному напрямі, якому притаманний творчий відбір властивих ознак народного костюма та яскрава образність, працюють Т. Умнова,
О. Коровицький, Т. Кечеджі, 3. Тканко, С Ярич, О. Миронович. Загалом науково-методичний і творчий доробок кафедри моделювання, свідчить про її високий професійний рівень. Серед сьогоднішніх здобутків — власна школа зі збереженими мистецькими традиціями відомих європейських шкіл, творчою спадщиною місцевих осередків художнього ремесла і народної творчості. Це визначає неповторність та особливість львівської модельєрської школи. На сучасному етапі вона значною мірою впливає на визначення обличчя української моди як національної та на її інтеграцію у багатолику світову моду.
Важливим напрямком роботи педагогів є залучення студентів до фестивальної діяльності. П’ятнадцятирічний досвід участі студентів у різних творчих проектах засвідчує виразну динаміку заангажованості молодих дизайнерів у виставковий процес, поступове адаптування в мистецькому європейському просторі, прикметами якого є високий рівень свободи та демонстрування власного способу мислення.
Колектив кафедри пишається своїми вихованцями та їхніми творчими, науковими й педагогічними здобутками. До найбільш відомих випускників, які формують обличчя української моли, належать: Роксолана Богуцька, Оксана Караванська, Оксана Муха, Полякова Руша, Олена Даць, Анна Бублик.

Важливі події кафедри

Адреса кафедри:
вул. Кубійовича, 35, Корпус №2, 3 поверх
тел. 032 2761417, moda@lnam.edu.ua