Оптимізація мистецьких діалогів: львівські зустрічі з Фань Діанем

понеділок, 25. 09. 2017

В динаміці культурно-мистецьких подій Львова не завжди є можливість зосередити належну увагу на якісну кваліфікацію тих чи інших ініціатив –
виставок, творчих пленерів, презентацій, фестивалів, наукових форумів. Однак серед усього розмаїття організаційних форм є такі, які мають далекосяжну перспективу розвитку. Саме до таких слід віднести серпневі зустрічі з видатним сучасним китайським художником, ректором Центральної академії мистецтв Китаю Фань Діанем. Вони передбачають розвиток вже у нових формах співпраці між мистецькими навчальними закладами України та Китаю на тривалу перспективу.

Фань Діань, який продовжує обіймати посади заступника голови Спілки китайських художників і заступником голови Китайської асоціації літературознавців, є досить знаною фігурою сучасного мистецького процесу. Ще на минулій посаді Директора Музею образотворчих мистецтв Китаю він запропонував новаторську концепцію «публіка в центрі уваги», яка перемінила парадигму науково-освітньої діяльності музейних закладів Китаю, інтенсифікації наукових досліджень, кураторства і менеджменту. Акцент на глядачу, як реципієнту наукових знань про мистецькі практики минулого і сучасності, дав змогу пожвавити підготовку масштабних музейних проектів з їх проекцією на міжнародну культурну дипломатію. Сам Фань Діань є знаним дослідником китайського малярства XX століття, а також теоретиком і критиком мистецтва.
Окремої уваги вимагає кураторський досвід Фань Діаня. Розглядаючи новітні мистецькі концепції з історичної перспективи, він будує покази китайського мистецтва з проникливістю культурного антрополога, мистецтвознавця. Саме це вплинуло на успішність його кураторських проектів китайських павільйонів на 50 і 51 Венеційських бієнале, розгорнутої виставкової експозиції сучасного китайського живопису в паризькому Центрі Помпіду та в інших значимих музейних локаціях світу.  
Про стилістичні, жанрові та технологічні особливості сучасного китайського олійного живопису Фань Діань випустив кілька авторських книг. Про це, як і про інші питання мистецьких практик можна було безпосередньо від нього почути під час інтенсивних зустрічей з українськими колегами. У Львові таку змогу мали Ректор Львівської національної академії мистецтв, народний художник України, скульптор Володимир Одрехівський, завідувач кафедри графічного дизайну і мистецтва книги Української академії друкарства, заслужений діяч мистецтв України, живописець і графік Володимир Стасенко, професор ЛНАМ, завідувач кафедрою фотомистецтва Київського національного Університету культури і мистецтв, почесний академік НАМ України, фотохудожник Василь Пилип’юк та інші знані митці. Під час короткотривалого, натомість ефективного живописного пленеру у Львові та в мальовничих околицях можна було переконатися в високій професійній майстерності Фань Діаня як живописця-практика. На підсумкових зустрічах у Львівській обласній державній адміністрації та в Мистецькій фотогалереї Василя Пилип’юка обговорено шляхи співпраці між Львівською національною академією мистецтв та Центральною академією образотворчого мистецтва КНР на перспективу.

Повернутись назад