Виставка “Кабінет курйозів” в Університеті мистецтв у Познані

У травні кураторки, студентки Львівської Національної академії мистецтв, Олена Мартинчук (студентка 3 курсу кафедри ІТМ) та Жанна Петренко (студентка кафедри художнього текстилю ЛНАМ) представили виставку “Gabinet osobliwości” ( укр.“Кабінет курйозів”), що проблематизує простори двох академій мистецтв та їх “клімат”, в галереї Rotunda Університету мистецтв у Познані.
Кабінет курйозів - це мистецько-дослідницький проект на основі співпраці студенток Університету мистецтв у Познані (Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu) та Львівської Національної академії мистецтв. Виставка “Кабінет курйозів” проблематизувала простори академій мистецтв та їх “клімат”.
Кабінет курйозів або особливостей ( з нім. Wunderkammer) - це збір виняткових предметів, творів мистецтва, а часом прерізних об’єктів культури візуальної, нерідко дивацьких і таємничих. Поняття, що асоціюється з колекціонерцькою практикою та музейною справою, стало точкою відправлення для цього інтердисциплінарного дослідження, що охоплює візуальне мистецтво, історію мистецтв та соціологію.
Артефакти, (під)свідомо зібрані кураторками та фотографії, створені студентками УАП та ЛНАМ, протягом кількох навчальних семестрів, творять візуальну нотатку вільної форми, яку було презентовано в експозиційній моделі, маргіналізованій в едукаційному
дискурсі на Україні: фундаментальне для історії мистецтв дослідження німецького історика мистецтв та культури Абі Варбур га “Mnemosyne-Atlas”, як і практика “visual essay” використано як експерементальні способи аналізу художньо-навчальних просторів.
Академії мистецтв зі своїм “кліматом” та специфікою нерідко є інспірацією для молодих художників та художниць. Майстерні, аудиторії, коридори, дворики та інші локації на території Академії мистецтв, містять напругу між вільною, творчою (подекуди хаосною) атмосферою та сильною присутністю сценографічних елементів, які є симптоматичними для академій мистецтв. Предмети наповнюють, формують та характеризують простір. Об’єкти є візуальною частиною місця і творять його настрій. Перенесення розповсюджених в академіях мистецтв предметів або їхніх фотодокументацій до галерейного простору - це іронічний крок, який є референсом до критики мистецької освіти.