Початок

25.03.2015-20.04.2015

25 березня 2015 року відбулося відкриття Галереї Львівської національній академії мистецтв, головне завдання якої полягає у створенні максимально комфортних умов для реалізації мистецьких ідей та проведенні персональних виставок молодого творчого середовища. Створення інституції такого роду є однією із важливих складових перспективного розвитку ЛНАМ, що сприятиме інтеграції закладу у систему новітньої мистецької освіти.


Галерея ЛНАМ – стала новим сучасно обладнаним арт-простором, створеним з метою сприяння самовираженню та втіленню авторських мистецьких проектів студентів, випускників академії, творчої молоді як з України, так із-за кордону, без жодних обмежень стосовно жанру, тематики, стилістики, техніки експонованих робіт.


Експозиція першої збірної виставки "Початок" сформувалася із кращих студентських робіт 2002-2015 рр., які засвідчують високий фаховий рівень усіх художніх кафедр ЛНАМ та демонструють особливості львівської вищої мистецької школи як такої. Представлені твори монументального живопису, скульптури, графіки, дизайну інтер’єрів та костюму, реставрації творів мистецтва, сакрального мистецтва, художньої кераміки, скла, металу, текстилю, свідчать про фахове вивчення студентами у ЛНАМ не лише традиційних академічних засад, а й інноваційних світових мистецьких принципів, які часто синтезуються і співіснують в одному виробі на межі декоративно-прикладного, образотворчого мистецтва та дизайну.
Роботи отримали визнання громадськості, високо оцінені художньою критикою, яка відзначила їхню стильову оригінальність, гармонійне кольорове вирішення, багатство пластичних форм, сміливе застосування різних матеріалів і технічних прийомів, широкий спектр асоціативного впливу на глядача та високий професійний рівень виконання. В експонованих виробах поєдналися глибоке засвоєння надбань місцевих художніх традицій і творче новаторство кожного молодого митця.

Учасники виставки:

  • Монументально-декоративна скульптура
    Василь Лев, «Торс». Викладачі: проф. Я.І. Скакун, доц.  Ю.Е. Мисько ІІІ курс, 2014 р. 
    Юрій Гуцуляк, «Торс». Викладачі: проф. Я.І. Скакун, доц. Ю.Е. Мисько. ІІІ курс, 2014 р.  
    Іван Данилюк, «Жіноча фігура»Викладачі: проф. В.В. Одрехівський, доц. Ю.Е. Мисько. V курс, 2015 р.
    Богдан Гончарук , «Жіноча фігура». Викладачі: проф. В.В. Одрехівський, доц. Ю.Е. Мисько. V курс, 2015 р.
    Василь Одрехівський «Живий ланцюг». 2011 р.
  • Монументальний живопис 
    Марина Ігнатьєва, триптих «ALTER EGO». Керівник: проф.  Л.М. Медвідь . ОР «Магістр» 2014 р.
    Зоряна Соколюк , «Антропоморфний мотив» (фрагмент) Викладач: проф. А.В. Максименко IV курс, 2015 р.
  • Сакральне мистецтво
    Уляна Томкевич, ікона «Софія – премудрість Божа» Керівник: проф. Р. Я. Василик .  ОР «Магістр», 2006 р.
    Марія Легінович, ікона «Ісус. Воскресіння і життя». Викл. прив.доц. К.П. Маркович
    Максим Рябчун. «Св. Миколай» Викл.: Л.Н.Яцків IV курс, 2013р.
    Андрій Мусяла, ікона «Розп’яття». Викл. Р.М, Кислий.V курс 2012 р.
    Христина Максимович. Із серії ікон «Притчі Христові» . Керівник: проф. Р. Я.Василик. ОР «Магістр» 2005 р.
  • Художня кераміка
    Філіповська В. Д. Пластика «Метаморфози посуду» . Викладач: прив. доц. С.М.  Андрусів V курс, 2012 р.
    Миронова Яніна «Дрібниці життя» (фрагмент) . Викладач: доц. В.Д. Боднарчук IV курс , 2011 р.
    Корн Беата, «Кераміка світло». Викл.: доц. О.П. Волошенко, прив. доц. С.М. Андрусів 2002 р.
    Михайло Дітківський «Новий день». Керівник доц. І.М. Франк .  ОР «Магістр», 2003
  • Художній текстиль
    Ольга Хорошко, серія панно «Байки для дорослих» Керівник: доц. Т.Г. Печенюк .  ОР «Магістр», 2012 р. 
    Василина Буряник, диптих «Дикий рафінад» Керівник: доц. З. М. Шульга.  ОР «Магістр», 2013 р.
  • Художнє скло
    Михайло Оксюковський, «Анімалістична пластика» . Викладачі: А.В. Петровський, М.А. Бокотей ІІ курс, 2014р.
    Вікторія Стефанівська, «Анімалістична пластика» Викладачі: А.В.Петровський, М.А. Бокотей . ІІ курс, 2014р.
    Надія Стефаненко, вітраж «Метаморфози». Керівник: прив. доц. О.Б. Принада. ОР «Магістр», 2015р.О
    льга Кінаш, «Голосно мовчати» (фрагм) Керівник: прв. доц. О.Б.Принада. ОР «Магістр», 2012 р.
    Юля Галишин, «Торс» Викл.: проф. А.А.Бокотей, прив. доц. О.Б.Принада ІІІ курс, 2013 р.
  • Дизайн інтер’єрів
    Василь Малетич, “TABLES DESIGN” Викл.: доц. М.Й. Зятик, прив. доц. П.В.Братівник, Г.Ю. Гера,. IV курс, 2015р. Проект, макет
  • Художнє дерево
    Михайло Маруняк, «Та, що не боїться літати». Триптих. Керівник: доц. І. Стеф’юк. ОР «Магістр», 2015 р.
    Руслан Кривий, «Метаморфоза крісла» Викл.: І.О. Зварич IV курс, 2014р.
  • Художній метал
    Тарас Демчишин , «Анімалістична пластика». Викладач: А.І. Стернюк. IV курс, 2013 р.
    Петро Сандюк , «Анімалістична пластика». Викладачі: О.В. Івасюта, А.І. Стернюк.  IV курс, 2013 р.
    Олег Павлик, «Внутрішній і зовнішній світ людини».  Керівник:  доц. О.В. Боньковський . ОР «Магістр», 2012 р.
  • Дизайн костюма
    Уляна Недошитко, композиція зі шкіри. Викладач: доц. С.Б. Ярич 2010 р.
    Наталя Міщенко, композиція зі шкіри. Викладач: доц. С.Б. Ярич 2010 р.
    Вікторія Богаш, «Екологічний ракурс». Керівник: доц. О.Л. Миронович. ОР «Магістр», 2011р.
    Олеся Парасюк,  «Вертеп». Керівник: доц. О.Л. Миронович. ОР «Магістр», 2011р.
  • Графічний дизайн
    Тетяна Цюпка, «Календар». Викладач: прив. проф. Б.Р. Пікулицький. IV курс, 2010 р.
    Соломія Мозиль, лінорит «Заздрість». Викладач: прив. проф. Б.Р. Пікулицький. IV курс, 2013 р.
    Наталя Кащак, лінорит «Вовк ІІ». Викладач: прив. проф. Б.Р. Пікулицький. IV курс, 2014 р.

 

"Активний пошук стратегій та концепції діяльності – виразна риса нового покоління теоретиків та практиків мистецтва. Тверезий, а навіть прагматичний підхід, здатність тверезо оцінювати ризики у поєднанні з фундаментальними знаннями у сфері мистецтвознавства, маркетингу, промоції, можуть забезпечити ефективність роботи як великих, так і менших структур мистецького спрямування.
Цілком прозорою і водночас ефективною виявилася стратегія роботи нової галереї ЛНАМ, яка функціонує близько п’яти років. Стислість відгуку передбачала рефлексію на якийсь із вибраних виразних проектів, реалізованих у стінах галереї, однак для мене важливішою є комплексність, послідовність та взаємна пов’язаність всіх проведених акцій.

Базовими ключами ідеології галереї стали: експеримент, модерний комплексний підхід, стимул для початківців із переконливим звертанням до мистецьких звершень класиків, вибудовування сучасного мистецького продукту без відмови від регіонального колориту, національної традиції, на тлі світогляду партнерських регіональних шкіл. У тій стратегії належне місце знайшли різновекторні та різновеликі явища: інформативна демонстрація послідовників київської школи Стороженка; лаконічна декларація львівської школи графіки, представленої ліноритами; заглиблена у декор та національну традицію виставка дипломних проектів Косівського інституту декоративно-прикладного мистецтва ЛНАМ; філософське переосмислення світу в трансцендентності сакрального мистецтва, іманентності художнього дерева чи скла. Опукло відтінили ці концепти не лише партнерські проекти польських чи китайських шкіл, але й індивідуальні декларації самобутніх авторів: Макара Москалюка, Леся Панчишина, Аліни Гаєвої, Ксенії Жижій, Лілії Студницької; групові проекти «Мімікрія», «Лабіринти матерії», «Тетраматика», «Особистість vs. Тоталітаризм» та інші.

Галерея ЛНАМ стала місцем комфортних обговорень актуальних мистецьких проблем. Вхід до неї минає звичайні бар’єри, умовності, прохідні. Сформовано альтернативний до типового музейного простору проект, у якому без зайвого пафосу та дистанції, без надмірних рамок та цензури, дотримуючись засад професійності, моралі, етики та естетики пульсує життєдайна сила молодості та мистецтва"

Стасенко В., художник, мистецтвознавець, експерт УКФ, професор, Асоціація львівських митців


"Великим позитивом цього проєкту є те, що галерея не затиснена комерційними рамками. Немає жодної необхідності орієнтуватися і длгоджати середньому споживачеві щоб щось продати і просто вижити. Саме це дозволяє молодим митцям абсолютно вільно творити і знаходити свого глядача. Перевага молодого глядача це нові ідеї та нове бачення світу. Дуже важливо щоб художник не мав страху перед глядачем і вірив у себе. Не важливо на якому етапі розвитку є художник.

У творах студентів чітко простежується школа викладачів у яких вони навчалися і це є позитивом, бо ніщо не виникає на пустому місці. Активна виставкова робота галереї поєднується з лекціями, що є дуже суттєвим доповненням основної роботи, а часом і важливішим у розвитку молодих митців і нової аудиторії поціновувачів" 

Патик О., доцент кафедри дизайну Національного лісотехнічного університету України

 

 

Проєкт "Онлайн архів виставок у галереї ЛНАМ" реалізовано за підтримки Українського культурного фонду