Тетраматика

03.10-18.10.2017
«Тетраматика». Освіта і творчий експеримент 

Фестиваль аудіовізуального мистецтва «ТЕТРАМАТИКА» – це захід, який зосереджений на мультимедійному та інтерактивному мистецтві. У його фокусі – сегмент сучасного мистецтва, пов’язаний з найактуальнішою та найперспективнішою сферою людської діяльності – новітніми технологіями. Фестиваль презентує твори,  що поєднують форми естетичного впливу спрямовані на різні види сприйняття – звук/музика, відео/анімація, зображення, текст. Творів мистецтва, в яких в одній презентаційній площині переплітаються різні форми – звук/музика, відео/анімація, зображення, текст.


Фестиваль зосереджується не лише на взаємодії музики та зображення, а й на розкритті потенціалу застосування ІТ технологій в мистецьких творах.

В рамках проекту «Освіта і творчий експеримент» експозиції мистецьких творів були представлені у п’ятьох закладах вищої освіти Львова (ЛНАМ, ЛНМА імені Миколи Лисенка, ЛНМУ ім. Д. Галицького, НУ «ЛП»)

Мистецько-освітній проект «Освіта й творчий експеримент» – це спроба інтеракції із середовищем сучасної академічної освіти, створення міждисциплінарного майданчика для комунікації між сферою сучасного мистецтва та традиційною мистецькою освітою, а також між сферою сучасного мистецтва й далекими від мистецтва галузями науки й освіти.

Унікальність сучасного мистецтва у тому, що будучи репрезентованим, воно виходить поза межі експозиційної практики і стає інструментом вирішення конкретних проблем або ж своєрідним міждисциплінарним простором, який допомагає генерувати ідеї. Саме в такому ключі ми трактуємо складові проекту, що проходять в різних вищих навчальних закладах Львова.

Для досягнення цієї мети виставки/інтегровані твори мистецтв піднімають питання й проблематики фундаментальних категорій кожного з окремого закладу.
У галереї Львівської національної академії мистецтв були представлені роботи в одній з найдавніших спеціалізації академії – мистецтва текстилю й  презентували його виражальні можливості сучасними засобами. Художниця з України, та митці з Греції показують свої аудіовізуальні інсталяції.
Твори: «Форма шуму», аудіовізуальна інсталяція (Тереза Барабаш UA, Остап Мануляк UA), «Колоровивчення_RGB»інтерактивний об’єкт (Михайло Барабаш UA), «Oiko-nomic Threads»інтерактивна система, 2014 (Марія Варела GR, Марінос Коутсоміхаліс GR, Афродіті Псарра GR)

Експозиція у галереї ЛНАМ

 

"Аудіовізуальна інсталяція Терези Барабаш та Остапа Мануляка "Форма шуму", показана у рамках фестивалю "Тетраматика",  - про перманентно присутній надмір невидимого. Невидиме, але чутне, або ж відчутне, - шум - присутній практично скрізь. І якщо від візуального шуму ми все ж можемо втекти, хоча б просто заплющивши очі, то пульсації різноманітних частот знаходять нас всюди. Навіть якщо наше вухо не розрізняє в цих пульсаціях впізнаваних структур або ж не здатне вловити частоту, - наше тіло так чи інакше вловлює вібрацію, навіть якщо для нас вона залишається непоміченою, як не помічаємо повітря, яким дихаємо.

В інсталяції Терези, художниці текстилю, та Остапа, композитора, аранжувальника й виконавця,  невидиме та невизначене набуває обрисів та образності. Створеному для цієї роботи О. Мануляком музичному твору як метафоричному шумові Тереза надала форму лаконічної візуальної структури, виявивши несподіваний вимір невидимого: колихкі вертикальні струни реагують на звук вібрацією. Органічна співпраця музиканта й художниці розкриває міждисциплінарний потенціал синтетичного мистецтва. У ньому поєднуються, а радше доповнюють одне одного візуальне та аудіальне, відкриваючи нові перспективи пізнавального потенціалу мистецтва.

Така синтетична форма творення, у якій засобами виступають технології, розкриває новий вимір естетичного. Естетичне, тобто те, що пізнається чуттєво, - позначає особливий вид досвіду, відмінний від понятійного пізнання, пізнання за посередництвом розуму.  Пульсації різноманітних частот наші органи чуття не здатні виокремити – вони залишаються акустичним фоном, що висковзує від чуттєвого сприйняття.

Інсталяція Терези та Остапа, роблячи осяжним досвід з-поза меж нашого сприйняття за посередництвом технологій, надають йому естетичного виміру також і через творення художнього образу. У такий спосіб вони тематизують те, як сучасні технології здатні розширити межі нашого естетичного досвіду, а отже – як вони можуть збагачувати пізнання світу, відкриваючи нові території для нашої чуттєвості"

Скринник-Миська Д., доцент кафедри актуальних мистецьких практик ЛНАМ

 

Проєкт "Онлайн архів виставок у галереї ЛНАМ" реалізовано за підтримки Українського культурного фонду