Марія Уторова, Наталя Пігула

05.09-22.09.2019
Марія Уторова, Наталя Пігула «Крим/Оглядовий ефект»

 

Частина 1: Марія Уторова. Крим

На виставці Марія Уторова представляла свій дипломний проект інсталяційного характеру, головною метою якого була спроба візуалізувати людську пам'ять і дослідити вплив травмуючих подій на свідомість, емоційний стан та настрій людини. Цей проект у певній мірі  для мисткині є автобіографічним твором, тому що демонстрував суб'єктивне враження автора від пережитих подій 2014 року в Криму. Політична ситуація в нашій країні ставить нас в певні рамки, тому на власному прикладі авторка хотіла показати значимість проблеми для всього нашого суспільства в цілому. Проект Марії Уторової актуалізував через особисті спогади проблеми збереження пам’яті, штучних кордонів і відстаней, як фізичних так і духовних, які розділяють сім’ї, руйнують стосунки і віддаляють друзів. Її інсталяція це прояв колективної пам'яті не лише кримчан, але і всіх українців. Це заклик до медитації у власних спогадах, до пошуків спільного і скорочення відстаней.

Частина 2: Наталія Пігула. Оглядовий ефект

Керамічна частина виставки  була представлена пошуками способів передати в матеріалі ефект огляду Землі з висоти польоту. Інший ракурс огляду у контексті конкретного ландшафту створює не лише можливість побачити інший вигляд чи масштаб. Мова скоріше про комплексність огляду і поєднання природнього і антропогенного. При розмові з мисткинею, вона часто вживає порівняння «оглядового ефекту» з материнськими відчуттями та страхом величини об'єктів:

Частина 3: Неусвідомлена схожість

Поєднання двох різних мистецьких підходів дозволяв підсилити сприйняття кожної з частин. Схожість роздумів молодих мисткинь щодо значення масштабності огляду та штучностей поділу територій дозволяє поєднати естетичну складову споглядання природи з актуальним політичним контекстом анексованого півострова. Деструктивний характер впливу людини на ландшафт, його зміну чи обмеження пересування простором невідмінно супроводжується глибокими емоційними переживаннями окремих людей. Дуалізм естетичних категорій потворного та краси дозволяє глядачеві відчути множину сенсів виставкового проекту.

Фото експозиції у галереї ЛНАМ

 

Наталія Пігула народилася 15 вересня 1994 року у м. Львів-Винники. З 2010 – 2014 рр. навчалася у Львівському вищому професійному художньому училищі, за фахом – живописець-вітражник. У 2014 році вступила до Львівської національної академії мистецтв де навчалася на факультеті Декоративно-прикладного мистецтва, на кафедрі художньої кераміки. Закінчила в 2020 р. і в поточний момент там працює.

 

 

Марія Уторова  народилася 12 квітня 1994 року в м. Керч, Автономна Республіка Крим, Україна. З вересня 2000 року до червня 2011 року навчалась у Керченському навчально - виховному комплексі «Ліцей мистецтв», де одержала атестат про середню освіту. Після закінчення школи у липні 2011 року вступила до Кримського Художнього Училища ім. М. С. Самокіша у м.Сімферополь на відділення станкового живопису. У липні 2014 році в зв’язку з анексією кримського півострова Росією, переїхала в м. Львів і вступила до Львівської Національної Академії Мистецтв на кафедру монументального живопису.

 

 

 

 

Instagram: Natalia Pigula
Facebook: Natalia Pigula

 

 

 

Instagram: Maria Utorova
Facebook: Maria Utorova

 

"Все розпадається на фрагменти, все розпадається на цитати", як давно колись писав Іздрик...
Коли життя розпадається на фрагменти, то топографія рідних місць перетворюється на зграйку спогадів у пам'яті, але також прагне бути зафіксованою, наприклад, у фото чи кераміці... Спільним у двох експозиціях - Марії Уторової "Крим" та Наталії Пігули "Оглядовий ефект" - є не тільки екзистенційна фрагментованість, але й дистанціювання від об'єктів та досвіду. Дистанціювання часом, відстанню, осмисленням... За допомогою цих засобів і стає можливою справжня трансформація чогось у мистецво, а двох різних історій - в одну гармонійну виставку"

Колтун О., доцент кафедри дизайну Національного лісотехнічного університету України


 

Проєкт "Онлайн архів виставок у галереї ЛНАМ" реалізовано за підтримки Українського культурного фонду